Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ik wil graag werken voor de dierenpolitie

  • Stephanie

    Ik ben woonachtig in Leeuwarden en wil heel graag werken bij de dierenpolitie.

    Ben 30 jaar, heb een opleiding afgerond als dierenartsassistente paraveterinair en SPW4.

    Wat moet ik ervoor doen om erbij te komen?

    Hoop dat jullie mij een reactie kunnen geven. Dit lijkt me echt een droombaan.

    Vriendelijke groet,

    Stephanie Madretsma

  • Bartikel

    Dag Stephanie,

    Om bij de dierenpolitie te komen moet je eerst algemeen opsporingsambtenaar worden. Zeg maar, de politieschool doorlopen. Als dit een feit is kun je na ervaring te hebben opgedaan intern solliciteren bij de dierenpolitie. Je opleidingen als dierenartsassistente is natuurlijk een goede basis. Informeer in je eigen regio naar de sollicitatiemogelijkheden mbt het aangenomen worden op de politieschool.

    Groetjes,

    Bart van Beurden

    Moderator

  • Crissie

    Hallo Stephanie,

    Je moet eerst een opleiding volgen voor Agent (Niv3) of Hoofdagent (Niv4).

    De opleiding Agent duurt 2,5 jaar en Hoofdagent 3 jaar. Bij deze opleiding Werk en leer je. Je krijgt een salaris tijdens de opleiding en je schoolboeken etc worden betaald door het korps. Als je deze opleiding gehaald hebt dan kan je intern doorstromen voor de dierenpolitie. (Animal cops)

    Dit zou 12 dagen duren. 6 theorie dagen en 6 praktijk dagen.

    Dit omdat je tijdens je opleiding voor Agent/Hoofdagent al de nodige ervaring op hebt gedaan.

    Succes!.