Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stel je vraag over werken bij de dierenpolitie.

  • Bartikel

    Interesse in een baan bij de Dierenpolitie en weet je niet goed waar je moet beginnen. Stel hier je vraag.

  • dave smeets

    Geachte,

    Graag alle mogelijke info over werken bij de dierenpolitie regio Zuid-Limburg (Maastricht en omstreken)?

    Vriendelijke groet,

    Dave Smeets

  • ella hester

    Zou graag bij de dierenpolitie willen werken . Welke opleiding is daar voor nodig??

  • dirk de vet

    wat voor oplieding moet je hebben gedaan om bij de dieren politie te kunnen werken en is daar ook een oplieding voor en waar is dat ook in mijn regio rotterdam woon zelf in vlaardingen en zou het leuk vinden om daar bij te horen dieren gaan aan mijn hard als er mensen zijn die niet goed voor dieren zijn

    groetjes dirk

  • Bartikel

    Dag Dave,

    Werk je al bij de politie? Want een dierenagent is een normale agent die als taak dierenwelzijn heeft. Hij houdt zich bezig met misstanden zoals dierenmishandeling en verwaarlozing, valse honden, dierenseks en wat Flora en fauna gerelateerde zaken. Andere politiezaken kan en mag de betreffende agent ook oppakken, maar eerst alle dierenzaken.

    Ik ga ervan uit dat je niet bij de politie werkt. Check de rubriek werken bij de dierenpolitie op de site en kijk of je enigszins voldoet aan het gestelde profiel. Informeer daarna bij je plaatselijke politie. Zie hiervoor de rubriek op de site. Vraag daar om informatie als het gaat om solliciteren en keuring. Je krijgt het niet voor niets en zult zelf achter zaken moeten aangaan. Maar ja, een goede agent heeft dat zo gepiept. Succes !!

    Bartikel

  • Bartikel

    Dag Ella,

    Je bent als dierenagent een algemeen opsporingsambtenaar die zich als specialiteit bezighoudt met dier gerelateerde zaken als dierenmishandeling, verwaarlozing enz.. Kijk op de site naar de rubriek werken bij de dierenpolitie en check of je voldoet aan het profiel. Daar staat ook gemeld welke vooropleiding je nodig hebt. Je kunt, op de site, ook informatie opvragen bij de rubriek dierenpolitie in de regio. Zoek je regio en stuur een mail en vraag om sollicitatieinformatie.

    Succes !

    Bartikel

  • Bartikel

    Dag Dirk,

    Check de rubriek werken bij de dierenpolitie op de site en kijk of je enigszins voldoet aan het gestelde profiel. Informeer daarna bij je plaatselijke politie. Zie hiervoor de rubriek, dierenpolitie in de regio, op de site. Vraag daar om informatie als het gaat om solliciteren en keuring. Je krijgt het niet voor niets en zult zelf achter zaken moeten aangaan. Maar ja, een goede agent heeft dat zo gepiept. Succes !!

    Bartikel

  • Annemieke

    Graag zou ik willen weten welke opleiding ik nodig zou hebben om bij de dierenpolitie te kunnen werken.

    Of er voorwaarden gesteld worden,om in aanmerking te komen. En wat ik zou gaan verdienen.

    vr gr Annemieke

  • Bartikel

    Dag Annemieke,

    Allereerst zul je 4 jaar durende reguliere agentenopleiding moeten doorlopen. Je zult namelijk opgeleid moeten worden tot algemeen opsporingsambtenaar. Daarna kun je bij geschiktheid en mits er plaatsen beschikbaar zijn intern solliciteren bij de dierenpolitie. Wat je verdient kun je teruggevonden krijgen op deze site onder de rubriek werken bij de politie. Eea afhankelijk van rang. Daar staan de huidige salarisschalen vermeld. Let wel dit zijn “kale” lonen exclusief toeslagen.

    Voorwaarden zijn vaak per politieregio verschillend, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Een algemeen gegeven is wel dat je affiniteit met dieren moet heben en zelfstandig moet kunnen werken. Informeer anders even bij de regio waar je eventueel wil gaan werken.

    Bartikel

  • Tessa

    Hoi,

    Ik heb een vraag over hoe je dierenpolitie wordt. Op de site www.kombijdepolitie.nl staat hier verder niks over.

    Er staat dat je eerst agent moet worden, maar als je agent bent kun je dat zo in aanmerking komen voor dierenpolitie?

    Kun je na de opleiding agent, doorstromen naar dierenpolitie of moet je, net als bij de bereden politie, een paar jaar straat ervaring hebben?

    Met vriendelijke groet,

    Tessa Hadderingh