Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dierenpolitie is onzin!

  • Greet

    Tegen dierenleed is de inspectie van dierenbescherming in het leven geroepen, een dieren stadswacht is overbodig.

    Trouwens, wat is dierenmishandeling…en wat niet??? En is het niet een beetje naïef om het lot van dieren in handen te leggen van afgezanten van dieren fundamentalist dion graus??? Jeweetwel, iemand die graag mensen mept maar zich t o v dierenleed uiterst schijnheilig opstelt … want als je hem op de man afvraagt; 'wat heb je nou DAADWERKELIJK voor de dieren betekend, sinds je 2e kamerlid bent… helemaal niks dus, behalve een onzin ideetje uit de VS overnemen en doen alsof het heel wat is.Een malloot die naar animal planet kijkt en daar zijn wijsheid vandaan haalt…kan het nog treuriger.

    En niemand die de guts heeft om tegen doorgedraaid dionneke te zeggen dat Nederland de Vs niet is!!! Ik bedoel maar…

  • Bartikel

    Greet,

    De LID, dierenbescherming, is een particuliere organisatie die weinig opsporingsbevoegdheden hebben. Zij kunnen dus niet alle dierenwelzijnszaken aan. Politieagenten zijn algemeen opsporingsambtenaren die alle bevoegdheden hebben. Veel meer dus dan de collega's van de LID. Jij begrijpt natuurlijk wel dat GOA's (stadswachten) geen AO's (politieagenten) zijn en dat ook zij beperkt in hun bevoegdeheden zitten. En er is nog één ding waar ik je nog niet over gehoord heb.

    Het is nl erg belangrijk dat er politieagenten zijn die deze taak ook gaan uitvoeren. Zij staan als repressief bekend en kunnen direct de koppeling maken tussen enerzijds huiselijk geweld en anderzijds dierenleed. Want er zijn nogal wat raakvlakken met die twee ! Bijna alles staat omschreven in de “cirkel van geweld”. Zie ook deze wegpagina rubriek onder huiselijkgeweld en dierenmishandeling.

    Enne Greet, als je als kamerlid/partij afgedwongen krijgt dat er 500 politieagenten daadwerkelijk in die materie aan het werk gaan heb je het volgens mij nog niet zo slecht gedaan.

    Bartikel

  • Greet

    Je poneert een stelling en vervolgens ga je ervan uit dat iedereen het idee ‘dierenpolitie’ standaard toejuicht, dat noem ik geen discussie…

    Als je nou eens ff verder wilt kijken dan je eigen gelijk, dan snap je zelf ook wel dat er in dit land urgentere zaken zijn dan dierenpolitie, en een flapdrol die dit er kostte wat kost er door drukt alleen om zijn eigen smoezelige reputatie wat op te vijzelen, noem ik een farce maar ja, het is moeilijk om pro-pvv'ers te overtuigen, die lopen vanzelf wel kijhard met hun kop tegen de muur, kwestie van tijd.

    Ik lees op marktplaats nog steeds oproepen van mensen voor bijvoorbeeld een ‘gratis’ hondje, ze hebben geen benul over dierenarts kosten, de prijs van hondenvoer…ontvlooiingsspul. maar het hondje moet gratis zijn.Tegen zoveel achterlijkheid begint de dierenpolitie ook niet veel, maar hier ligt wel de kern van de ellende, hondje is hoogstends een leuk attribuut, en zolang het het goed doet is er niks aan de hand, maar word het oud en ‘lastig’ dan is het een ander verhaal…

    Hier zie ik die beroemde dierenpolitie NOG niet inspringen, welnee, zoveel huisdieren worden immers in een vlaag van verstandsverbijstering in huis gehaald, zonder dat de baasjes enig benul hebben…maar de dienst- dion grausjes komen pas in actie als een dier half gecrepeert is , of al vergaan is.Hoe eervol het is om ten kostte van een dierenleven een veer in je achterste gestoken te krijgen is ook maar de vraag, want deze lieden voorkomen niks maar komen te pas als het leed als geschied is, kortom zonde van het geld.

  • s fokkinga

    Bartikel Schreef:

    ——————————————————-

    > Dierenpolitie is onzin! Of niet ?

    dierenpolitie is hard nodig er is veel te veel dierenleed door mensen veroorzaakt

    zo ga je niet met dieren om is nooit de bedoeling van de schepper geweest

  • Greet

    De wereld staat in brand, we voorzien zwaar gehandicapten die eigenlijk 24 op 24 uur hulp nodig hebben alleen nog maar van thuiszorg tijdens kantooruren…mevrouw Dutroux is meer dan welkom om hier verder te gaan met haar kindermisbruik EN we krijgen dierenpolitie…wat een fantastisch land is nederland toch …pffffffff

  • Bartikel

    Greet,

    Ik weet dat natuurlijk niet iedereen de komst van de Dierenpolitie toejuicht. Dit hoeft ook niet, iedereen mag daar het zijne van vinden. Echter, het ventileren van argumenten kan de kijk op iemands opvatting vormen en mogelijk herzien. Vandaar de repliek. Enne, dit geldt natuurlijk visa versa. Zelfs ik ben niet blind voor de realiteit. Ik sta er elke dag middenin.

    De realiteit is ook dat die Dierenpolitie er gaat komen, democratisch gekozen, tis niet anders. Maar ben wel blij met je mening want zo houd men elkaar scherp en raak je niet verstomd in éénzijdig denken.

    Bartikel

  • Andre

    Dierenpolitie, helemaal goed.

    In het verleden kwamen weining mensen voor de dieren op. De LID deed haar stinkende best maar met 14 inspecteurs is het niet te doen.

    Met de komst van de dierenpolitie gebeurd er eindelijk eens iets structureels. Full time dierenagenten die ten alle tijde kunnen doorpakken en belangrijker nog, ze gaan doorpakken.

    Ik eindig met de bekende woorden van een LID inspecteur:

    “dieren verdienen van de maatschappij alleen een eerlijke behandeling”

  • akke

    Inderdaad. We hebben al de AID en de inspectie van de dierenbescherming tegen dierenmishandeling en dierenverwaarlozing. Als die te weinig bevoegdheden zouden hebben en dan moeten die worden uitgebreid.

    Verder vind ik dat de bevoegdheden voor de politie moeten worden uitgebreid om adequaat tegen overlast veroorzakende dieren en hun eigenaren op te treden.

  • E.Engels

    De "dierenpolitie is de beste aanvulling op de dierenbescherming etc.wat ooit uitgevonden is.

    Al de andere instanties zijn mij te laks, nu wordt er in no time actie ondernomen tegen onschuldige weerloze wezentjes.

    Ik ben blij met hen,ze doen fantastisch werk.Ik heb diep respect voor deze mensen.