Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dierenpolitie is onzin!

  • Bartikel

    Dierenpolitie is onzin! Of niet ?

  • Ruud

    Nee, is zeker geen onzin!!

    Als echte dierenliefhebber zie ik regelmatig dierenleed.

    Vooral de zware straffen staat mij zeer aan.

    Een (huis)dier kan NIET voor zichzelf zorgen, dit is aan ons.

    Zij zorgen goed voor ons, zonder daar ook maar iets voor terug te vragen.

  • Anouk

    Ik ben voor !! (:D

  • Corrine

    Zeker geen onzin!!!

    Jammer alleen dat we dit nodig hebben.

    Dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen, dus gelukkig dat de dierenpolitie dit kan doen.

  • Diana

    Ik vind het helemaal geen onzin.

    Ik ben alleen bang dat er eerst meer in de wetgeving moet veranderen.

    Het mishandelen van een dier is nu gelijk aan vandalisme, schandalig maar zo is het….

    Dus wetgeving veranderen en het mogelijk maken tot geven van een verbod op het houden van dieren!

    Maar een dierenpolitie helemaal mee eens!!!!

  • Diana

    Ik wil wel nog extra benadrukken dat de mens meer moet worden aangepakt en niet het dier.

    Een slecht voorbeeld is bijv. de RAD. Daar werden onschuldige dieren in beslag genomen en ingeslapen.

    De mens achter het dier moet worden aangepakt!!!!

    Het welzijn van de dieren dat moet de richtlijn zijn!

  • Bartikel

    Tav Diana,

    Jij schreef:

    Het mishandelen van een dier is nu gelijk aan vandalisme, schandalig maar zo is het....

    Als je met vadalisme, vernieling bedoeld heb je voor een gedeelte gelijk. Het onnodig pijn veroorzaken bij een dier is strafbaar gesteld in artikel 36 Gezonds en welzijnswet dieren. Google hem er maar eens bij. Dit betreft een feit waar men iemand voor langere periode voor kan insluiten en wordt redelijk zwaar bestraft. Mishandelen van een dier wat niet aan jou toebehoord, waarbij het dier geen letsel heeft maar aleen maar pijn valt onder dat artikel. Als het dier daarbij overlijdt dan is het inderdaad een overtreding van artikel 350 Wetboek van Strafrecht en artikel 36 Gezonds en welzijnwet dieren.

    Dus Diana, gelukkig is het niet zo somber als het lijkt als je maar weet welke artikelen en bevoegdheden de Dierenpolitie ter beschikking heeft en hoe zij deze moeten gaan gebruiken. Ik hoop dat deze pagina incl. dit prokbord er een bijdrage aan kan leveren.

    Bartikel

  • Greet

    (:P) EENS we zijn met z'n allen een beetje aan het doorslaan met het houden van dieren, voor veel doorgedraaiden zijn ze inmiddels ‘deel van de famillie’ en nog belangrijker dan mensen (hoe gek kan je zijn)

    De intolerantiegraad bij deze zogenaamde dierenliefhebbers is zeer laag en hun tenen lang…let alleen al maar eens op hoe er op mijn mening gereageerd zal worden!

    Het is helaas een nieuwe mensen soort, gewend om in alles en overal zijn/haar zin in te krijgen word het dier op een belachelijk hoog voetstuk gezet, door de dierhouder- fundamentalisten.

    Er zijn op dit moment zoveel dingen echt urgent in onze samenleving, daar hoort de dierenpolitie absoluut NIET bij.Dat was een belachelijk idee van opper idioot pvv- er dion graus, damweetjehetwel…

  • Greet

    Greet Schreef:

    ——————————————————-

    > (:P) EENS we zijn met z'n allen een beetje

    > aan het doorslaan met het houden van dieren, voor

    > veel doorgedraaiden zijn ze inmiddels 'deel van de

    > famillie' en nog belangrijker dan mensen (hoe gek

    > kan je zijn)

    > De intolerantiegraad bij deze zogenaamde

    > dierenliefhebbers is zeer laag en hun tenen

    > lang…let alleen al maar eens op hoe er op mijn

    > mening gereageerd zal worden!

    > Het is helaas een nieuwe mensen soort, gewend om

    > in alles en overal zijn/haar zin in te krijgen

    > word het dier op een belachelijk hoog voetstuk

    > gezet, door de dierhouder- fundamentalisten.

    >

    Ik bedoelde natuurlijk ‘de tolerantiegraad’ : )

    Wat ik uiteindelijk wilde zeggen is; het zijn maar dieren, de meeste redden zich wel… er is ook zoveel hypocretie onder die zogenaamde dierenliefhebbers; TOCH kiloknallers kopen, TOCH een konijn in een hokkie met schuifla houden waar het alleen maar heen-en-weer kan springen in een dikke laag keutels…Toch één pony in de wei houden, eraan voorbij gaand dat ponys, paarden KUDDEDIEREN zijn…

    Die lui wens je een portie ECHTE dierenliefde toe plus wat minder tattoos en wat meer gezond verstand.

    > Er zijn op dit moment zoveel dingen echt urgent in

    > onze samenleving, daar hoort de dierenpolitie

    > absoluut NIET bij.Dat was een belachelijk idee van

    > opper idioot pvv- er dion graus,

    > damweetjehetwel…

  • Ruud

    Raar genoeg moet ik je gelijk geven dat er doorgedraaide figuren bij zijn.

    Het lijkt me wel dat jij ook tegen onnodig dierenleed zal zijn.

    n.m.i. is hiervoor de dierenpolitie in het leven geroepen, en niet voor mensen die hun dier verafgoden.